
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı: Türkiye’nin Yeni Lojistik Damarı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı’nın temelinin 22 Ağustos’ta atılacağını açıkladı. Proje, Türkiye’nin doğusunda yük ve yolcu taşımacılığını güçlendirecek, lojistik kapasiteyi artırarak Asya’ya uzanan ticaret yollarında stratejik rol üstlenecek. Detaylar haberimizde.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’nın Açıklamaları
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı’nın temelinin 22 Ağustos’ta atılacağını açıkladı. Bakan Uraloğlu, bu hattın Türkiye’nin doğusundaki yük ve yolcu taşımacılığını güçlendireceğini belirtti. Ayrıca, bu projenin Türkiye’nin lojistik kapasitesini artırarak Asya’ya uzanan ticaret yollarında önemli bir rol oynayacağını ifade etti.
Projenin Teknik Detayları
Proje kapsamında 224 kilometre uzunluğunda, çift hatlı, elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu bir demir yolu hattı inşa edilecek. Hattın yıllık 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olması planlanıyor. Projede ayrıca 5 tünel, 19 aç-kapa tüneli, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez yer alacak.
Zengezur Koridoru ve Bölgesel Etkileri
Bu demir yolu hattı, Azerbaycan ile Nahçıvan arasındaki bağlantıyı sağlayacak Zengezur Koridoru’nun önemli bir parçası olacak. Böylece Türkiye ile Azerbaycan arasında kesintisiz yeni bir demir yolu bağlantısı daha sağlanacak. Doğu ve Güneydoğu Anadolu’nun üretim potansiyeli dış pazarlara daha hızlı ulaşacak ve Akdeniz’in turizm potansiyeli artacak.
Finansman ve Ekonomik Katkı
Proje için Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından 2,4 milyar avroluk dış finansman sağlanmıştır. Bu demir yolu hattı, Trans-Hazar ve kuzey-güney koridorlarını güçlendirerek Avrasya’nın tedarik ve lojistik ağlarını kuvvetlendirecek. Ayrıca, Orta Koridor’un demir yolu ve kara yolu yük taşıma kapasitesi artacak.
Sıkça Sorulan Sorular
A) Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı ne zaman tamamlanacak?
Proje detayları henüz kesinleşmediği için tamamlanma tarihi açıklanmadı.
B) Bu demir yolu hattı hangi bölgelerden geçecek?
Kars, Iğdır, Aralık ve Dilucu bölgelerinden geçecek.
C) Projenin maliyeti ne kadar?
Proje için 2,4 milyar avroluk dış finansman sağlandı.
D) Hattın kapasitesi nedir?
Yıllık 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak.
E) Zengezur Koridoru nedir?
Azerbaycan ile Nahçıvan arasında bağlantı sağlayacak stratejik bir koridordur.

